Kapoenen

Leeftijd:
6 tot 8 jaar

Kapoenen springen, spelen, fantaseren en kunnen over de grond rollen van het lachen. Ze springen van de hak op de tak en rennen door het leven.

De welpen zijn te bereiken via het e-mailadres kapoenen_leiding@scoutingantwerpenzuid.be

Bovendien kan u ons volgen op onze facebookpagina https://www.facebook.com/Scouting-Antwerpen-Zuid-Kapoenen-100064828833123/

Dit jaar bestaat de kapoenenleiding uit:

• Volhardende Zebra - Lily Goris - Takleidster:                     +32 456 30 66 26  -  lily.goris13@gmail.com
  • Ongedwongen Walrus - Pavel Bots - Communicatie:                 +32 468 19 20 27  -  botspavel2@gmail.com
  • Behoedzame Kea - Shakira Poma Escalier - EHBO:      +32 469 13 93 10  -  pomaescalier.shakira@gmail.com
  • Zachtaardige Palmtortel - Flor Govaert - Binnentent:          +32 471 38 77 02  -  florgovaert@gmail.com
  • Toegewijde Oribi - Tanno Maesen - Materiaal:                 +32 468 47 97 82  -  tannomaesen@gmail.com

Functies

Takleidster: Volhardende Zebra

De takleidster is de 'baas' van de tak. Zij is de verantwoordelijke en kijkt er op toe dat iedereen zijn taken goed uitvoert.

Communicatie: Ongedwongen Walrus

De communicatieverantwoordelijke zorgt voor een goede communicatie tussen de leiding en de ouders. Als ouders vragen hebben of hun kind afwezig willen  melden contacteer je dus best de communicatieverantwoordelijke of gewoon kapoenen_leiding@scoutingantwerpenzuid.be. Deze persoon zal de ouders ook via mail verwittigen over extra informatie over de vergaderingen en/of kampen.

EHBO: Behoedzame Kea

De EHBO-verantwoordelijke zorgt ervoor dat de EHBO-koffer altijd in orde is en dit is ook de persoon waar de kinderen naartoe gaan als ze een wonde hebben of zich niet zo goed voelen. Best is ook om, indien nodig, medicatie aan het begin van het kamp aan de EHBO-verantwoordelijke te geven, dan draagt die daar goed zorg voor en let er mee op dat die op de juiste momenten worden genomen. Voor alle andere medische zaken die je graag aan de leiding meegeeft moet je dus ook bij deze persoon zijn.

Binnentent: Zachtaardige Palmtortel

De binnententverantwoordelijke zorgt ervoor dat de binnentent op tijd in orde is gebracht en ontfermt zich over de tekstjes bij elke vergadering.

Materiaal: Toegewijde Oribi

De materiaalverantwoordelijke zorgt ervoor dat al het nodige materiaal voor kampen en vergaderingen in orde zijn. Deze persoon zorgt ervoor dat er altijd genoeg kleurstiften/verf/karton/... is om leuke spelletjes mee te maken of gewoon te knutselen. Bij de oudere takken zorgt deze persoon ook voor de hamers/bijlen/..., draag dus ook zorg voor het materiaal van anderen en van de scouts want de materiaalverantwoordelijke houdt een oogje in het zeil!