Uniform

Met het dragen van het scoutsuniform toon je dat je scout of gids bent en verwijs je naar de waarden van de beweging. Het scoutsuniform geeft leden en leiding de mogelijkheid om hun verbondenheid te tonen en laat toch ruimte voor een persoonlijke touch.

Hoewel deze traditie soms verloren dreigt te gaan, hecht onze scouts nog steeds veel belang aan het correct, consequent en trots dragen van het unifrom. Enerzijds omwille van de praktische voordelen van dit uniform: het is warm, kan tegen een stootje, de kleur biedt perfecte camouflage tijdens bosspellen en overal waar we komen worden we herkend als 1 hechte groep. Daarnaast willen we op deze manier tonen dat we deel willen uitmaken van dat waar een scouts voor staat; vriendschap, gelijkheid, engagement, buitenleven en respect voor de natuur en elkaar.

Iedere scoutsgroep is uniek, en dit toont zich in de kleur van de das. De das van Scouting Antwerpen Zuid is grijs met een rode rand.

Daarnaast heeft onze scouts ook een eigen bruine scoutstrui en een eigen groene scouts t-shirt met het logo van onze scouts op de achterkant.