Inschrijven

Om een goede werking te garanderen, en te zorgen voor optimaal plezier op de scouts voor zowel leden als leiding, proberen wij te werken met groepen van maximaal 25 leden per geboortejaar. Afhankelijk van het aantal vrije plaatsen per tak, zullen we een beperkt aantal nieuwe leden toelaten.

Voor het scoutsjaar 2023-2024:

Indien u uw kind nog wilt inschrijven voor dit jaar, gelieve een mailtje te sturen naar groepsleiding@scoutingantwerpenzuid.be .​

Voor het scoutsjaar 2024-2025:

- Inschrijven van broertjes en zusjes van huidige leden kan vanaf 17 april, via het formulier hieronder

- Inschrijven van andere nieuwe leden kan vanaf 1 mei, via het formulier hieronder

- Leden die dit jaar ingeschreven waren hoeven zich niet opnieuw in te schrijven, zij gaan automatisch over naar een hoger jaar. Als je je kind wil uitschrijven voor het volgend werkjaar, gelieve dan vóór de start van de inschrijvingen, dit te laten weten aan de groepsleiding (groepsleiding@scoutingantwerpenzuid.be).

In onderstaande tabel wordt weergegeven hoeveel vrije plaatsen er zijn per leeftijdscategorie (voor het scoutsjaar 2023-2024).

Indien de leeftijdsgroep van je kind vol zit kan je toch een mailtje sturen, dan zetten we je op de wachtlijst. Als er een plaatsje zou vrijkomen aan het begin van het jaar laten we dit weten.

(kapoenen)

(kapoenen)

(welpen)

(welpen)

(pioniers)

(pioniers)

(jonggivers)

(jonggivers)

(jins)

x plaatsen

plaatsen

Inschrijven doe je via het onderstaande formulier.

Nadien krijgt u een mail van ons met de boodschap of uw kind al dan niet is ingeschreven.

De informatie over de start van de nieuwe scoutsjaar en het afronden van de inschrijving krijgt u midden augustus via mail.

Bij de inschrijving van uw kind, kan u aanduiden of u gebruik wil maken van verminderd lidgeld. Dit betekent dat u bij de start van het scoutsjaar €11,6 betaald voor de verzekering van uw kind, in plaats van €43. Indien u het financieel moeilijker heeft, kan u deze optie dus aanduiden. Wij vragen hier geen bewijs van en vertrouwen op uw eerlijkheid. Of u nu kiest voor verminderd lidgeld of niet, uw kind is sowieso even goed verzekerd!

U kan ook de optie 'Fonds op Maat' aanduiden, dit houdt in dat u als ouder voor het jaargeld (40 euro voor kapoenen, welpen en pioniers en 60 euro voor jonggivers, givers en jins) en alle kampen 1/3 van de prijs betaald, 1/3 van de kosten wordt door onze groep betaald en 1/3 door Scouts en Gidsen Vlaanderen. Ook bij deze optie rekenen wij op uw eerlijkheid en vragen wij geen bewijs van een financieel moeilijke situatie.

Meer informatie over de kosten van scouts en mogelijke manieren om het goedkoper te maken vind je op de home pagina van deze website.

Voor verdere vragen kan u ook steeds terecht bij de groepsleiding (groepsleiding@scoutingantwerpenzuid.be).

Stevige linker,

De groepsleiding